Wspieramy edukację

Przedszkole Rodzinne i Szkoła Podstawowa ŻAR



Przedszkole Rodzinne w Gliwicach

„Nasze przedszkole jest naturalnym przedłużeniem domu rodzinnego. Uważamy, że zadaniem przedszkola jest nie tylko najlepsza edukacja, ale także wychowanie dzieci i wsparcie ich rodziców. Robimy wszystko by kształtować dzieci, przez uczenie tych samych zasad i wartości, które przekazują im rodzice. Wychowujemy swoich małych podopiecznych budując ich wolę w radosnej i pozytywnej atmosferze. Zwracamy szczególną uwagę na kształtowanie nawyków i postaw, ponieważ osiąganie dobrych wyników dydaktycznych jest konsekwencją posiadania silnej osobowości oraz realizowanego programu wychowawczego.”

http://rodzinne.edu.pl

Szkoła Podstawowa ŻAR w Gliwicach

Szkoła Podstawowa ŻAR jest niepubliczną szkołą, kształcącą uczennice i uczniów w oparciu o założenia edukacji spersonalizowanej. Ściśle współpracując z rodzicami, wspiera ich w intelektualnym, moralnym i fizycznym wychowaniu dzieci, aby w przyszłości świadomie i odpowiedzialnie wpływały na swoje życie rodzinne, zawodowe i społeczne.

Na co dzień współpracujemy i korzystamy z doświadczeń Stowarzyszenia Sternik, które powstało w 2003 roku w Warszawie. Sternik to obecnie Przedszkola, Szkoły dla Dziewcząt oraz Szkoły dla Chłopców w Warszawie i okolicach.

Wraz ze Stowarzyszeniem Sternik korzystamy z czterdziestoletniego doświadczenia tysięcy rodziców i wychowawców na całym świecie, dając naszym dzieciom sprawdzony program wychowawczy i edukacyjny ogólnoświatowej sieci szkół i przedszkoli Institucio Familiar d’Educacio z siedzibą w Hiszpanii. Szkoły te corocznie notowane są w ścisłej czołówce rankingów najlepszych placówek edukacyjnych.

http://zar.edu.pl

Zwykle, gdy myślimy o edukacji, to w pierwszej kolejności przychodzi nam na myśl przyswajanie wiedzy, które oczywiście jest jednym z jej celów, ale w klasycznym rozumieniu edukacja to również wychowywanie.

Model edukacyjny w Przedszkolu Rodzinnym i Szkole ŻAR opiera się na kształtowaniu całego człowieka, obejmując wszystkie aspekty osobowości ucznia.  Dlatego oprócz wpajania wiedzy, kształtujemy również nawyki, rozwijamy cnoty, budujemy silne charaktery, dbamy o relacje oraz o rozwój zarówno duchowy, jak i fizyczny naszych uczniów. Uwzględnienie całej osoby w procesie wychowawczym nazywane jest personalizacją edukacji lub edukacją spersonalizowaną (od łacińskiego słowa persona czyli osoba).

Najkrócej rzecz ujmując, w wychowaniu całościowym osoby chodzi o zwrócenie szczególnej uwagi na pięć obszarów:

1. rozum – dążenie do prawdy;
2. wola – dążenie do dobra;
3. emocje – radość z czynienia dobra;
4. ciało – narzędzie czynienia dobra;
5. duch – otwarcie na transcendencję, nawiązanie osobistej relacji z Bogiem i z innymi.